Lisa in Luik

Emigreren naar België

Bezoek uit Holland én carnaval 13 februari 2008

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 4:39 pm
Tags: , , , ,

Van ’t weekend hadden we weer bezoek uit Nederland. Vriendin Diana, haar vriend Koert en zoontje Lucas (1) kwamen eens even kijken hoe wij het in Luik doen. En ze kwamen met goeie cadeaus: een grote pot drop (allang op) en de Privé en de Weekend. Diana wil graag dat ik op de hoogte blijf van de belangrijkste roddels. Het was een heel gezellig bezoek. Lekker gegeten en bijgekletst, zondagochtend naar de markt en daarna op het terras gezeten bij Chez Sam (vaste stek na het ‘La Batten’).

Verder is het bijna groot feest op school bij Evy en Mara. Zaterdag is het CARNAVAL. Iedereen bij Mara in de klas moet verkleed als fruit en Mara gaat als, jawel, banaan. Dat betekent een geel pakkie aan en het logo van Chiquita op haar rug. Mijn moeder had al een geel stofje gekocht en Bens moeder zorgt ervoor dat Mara ergens haar hoofd en armen doorheen kan steken (bij deze onze hartelijke dank, oma’s). Evy wil – net als alle andere meisjes in de klas – als prinses (hoe origineel : )) Morgen ga ik helpen met het bouwen van de ‘char’ (zo’n kar voor de optocht) en op de dag zelf gaan Ben en ik vin chaud verkopen (de ouders worden ingeschakeld voor alle mogelijke klussen). Ik als Hollander van boven de rivieren heb niks met carnaval, maar dit klinkt allemaal erg gezellig!

 

Plaats een reactie