Lisa in Luik

Emigreren naar België

Le muguet porte bonheur 28 april 2009

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 1:05 pm
Tags: , , , ,

ik-breng-gelukKoninginnedag kennen ze hier in België natuurlijk niet. Aanstaande donderdag is dan ook geen vrije dag, maar vrijdag 1 mei wél. De dag van de arbeid. Van een student hoorde ik over een traditie, die ik wel lief vind. Alle mannen horen die dag een ‘muguet’ (lelietje-van-dalen) te geven aan hun vrouw. Dit bloemetje brengt namelijk geluk.

Ik moet zeggen dat ik nog nóóit van Benjamin iets heb gekregen op 1 mei, ik zal toch eens vragen waarom dat is ; )

 

4 Responses to “Le muguet porte bonheur”

  1. een luikenaar Says:

    Until last year, we were in Holland…So absorbed by Queen’s day that I kept forgeting about it.

    Last year, we were in BE, but 1rst May festivity in Place St-Paul (Liege) kept me from finding Muguet (sold out)

    This year, nevertheless, I will focus on buying….mmmmhhhh, wait….. well, this year we’re in Holland for Queen’s day, so …..
    I’ll figured out something.

    And thinking about it, being married to me is luck all year long. You don’t need flowers for that 😉

  2. Kijkluis Says:

    Nou, ik kreeg van mijn moeder een boektje Lelietje-van-Dalen uit haar tuin om aan mijn vrouw te geven. Helaas bleef het de hele nacht in mijn auto liggen en was het de volgende morgen niet echt een cadeautje meer. Quel dommage, zei mijn vrouw.

  3. henriette Says:

    Ha Lisa,
    ik vond in de Flair een artikel met jouw foto. Wat onwijs lachen, ik herkende je meteen.
    Heel erg leuk om op deze manier wat van je te lezen.
    Hartelijke groet,
    Henriette van Sytzama (Middelbare School 1983-1989)

  4. lisainluik Says:

    Hee Henriëtte, dát is lang geleden. Ja, ik stond inderdaad in Flair (werkte er vroeger als redacteur), grappig dat je het hebt gelezen. Hoe gaat het met jou??


Geef een reactie

