Lisa in Luik

Emigreren naar België

Kermis! 9 oktober 2007

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 7:13 pm
Tags: , , , , , ,

Het is ‘La Foire’ in Luik: kermis. En dat een maand lang. En niet zomaar een kermisje, nee, de grootste van het land (hij is echt enorm). Zaterdag gingen de kinderen al met hun tantes en oma, zondag zijn Ben en ik ook nog met ze gegaan. Een hoop herrie, tyfusdruk en duur dat ’t is, maar ja: je doet ’t voor de kinderen hè ; ) Uiteindelijk ben je een paar tientjes lichter, maar daarvoor heb je wél een on-ver-ge-te-lijke ervaring opgedaan (licht ironisch bedoeld ; )) en een tas vol speelgoed, nadat de kinderen succesvol twaalf eendjes uit een bak water hebben gevist (een vliegtuig waar na 2 minuten al een vleugel afviel, een nep-My Little Pony, een ontzettend overduidelijk ‘Made in China’-speelgoedmobieltje met ongelooflijk irritante deuntjes…). Maar we gaan zéker nog een keer : )

affiche07.gif

 

Over & Uit

Filed under: Lisa's leven in Luik!,Overige & Onzin & Zo — misssmokygaatstoppen @ 7:05 pm
Tags: , , ,

Zooo jammer, als je een boek uit hebt en je wilt het liefst nog wéken doorlezen. Dat heb ik nu met ‘Lelieblank, Scharlakenrood’, dat ik twee berichten eerder al noemde. ’t Bestaat uit bijna 1000 pagina’s (!), maar je hebt ’t zo uit. Ik wil weten hoe het verder gaat! Het schijnt dat de schrijver, Michel Faber, heel veel smeekbrieven van lezers heeft ontvangen, of-ie alsjeblieft een vervolg wilde schrijven, maar hij doet ’t niet.

Ik had ’t ook met de tv-serie ‘Six Feet Under’. Toen ik de allerlaatste aflevering had gezien, baalde ik echt! Ik wilde niet dat ’t stopte, ik wilde méér familie Fisher, méér Claire, méér Nate, méér Brenda, méér Ruth.

Iemand nog een tip voor een fantastisch, onvergetelijk en meeslepend boek?