Lisa in Luik

Emigreren naar België

Studiebol 7 juni 2010

Afgelopen zaterdag had ik mijn laatste lessen voor dit semester voor de lerarenopleiding die ik volg. Voor 1 vak heb ik een eindgesprek gehad en ik ben GESLAAGD. Ik moet nog een verslag inleveren en dan is het afgerond. Maar dan… Komende zaterdag en de zaterdag daarop heb ik examens. Aanstaande zaterdag voor ‘Psychologische Pedagogische Competenties’ (denk aan dingen als ‘waarneming’, ‘geheugen’, ‘ontwikkelingsfasen’ en ‘studiemethoden’) en de week daarna voor ‘Didactische Competenties Algemeen’ (denk aan dingen als ‘de leercyclus van Kolb’, ‘de 8 didactische principes’, ‘vakoverschrijdende eindtermen’ en vergeet natuurlijk de ‘doelstellingen’ niet). Ik moet dus studeren, maar tot nu toe vind ik steeds een uitstelklusje. Zo ben ik de laatste tijd zeer fanatiek aan het schilderen geslagen. Dat is natuurlijk leuk en aardig, maar het zou ook nog even kunnen wachten tot na mijn examens. Hoewel onze hal (en die is groot —> dus veel werk!) er nu tiptop uitziet (‘sunset orange’). En ik kom ook steeds weer in de verleiding om een aflevering ‘Dexter’ te kijken (die schrijvers zijn goehoed, elke aflevering eindigt met een geweldige cliffhanger). Of ik open Facebook maar weer eens. Om dan de was te gaan vouwen of de vaatwasser uit te ruimen. En ja, dan is het toch echt tijd om naar bed te gaan.

Ik heb voorgenomen morgen ECHT te beginnen. Boeken open, highlighter in de aanslag en stampen maar. O nee, ik mag niet stampen, dat is de ouderwetse leermethode. Jaja, alles draait nu om ‘begrijpen’ en ‘toepassen’.

Hebben jullie een paar bemoedigende woorden voor me? Ik zou het zeer waarderen…

 

6 Responses to “Studiebol”

  1. hilda Says:

    Hahaha, ik herken me er direkt in: uitstellen!! En dan lig je die laatste nacht krampachtig die boeken door te bladeren en dan maar op hoop van zegen. Tips heb ik dus helaas niet voor je, behalve dan je blog nog maar ff links te laten liggen (balen voor ons, dat wel), en internet in t algemeen 😉 Sterkte en succes, je kan het! xxx

  2. karline Says:

    Erg herkenbaar. Ow, zo blij dat ik ervan af ben (waarom wilde ik ook alweer drie studies doen????)!
    Succes en zet em op!

  3. jan Says:

    heel herkenbaar 🙂 Maar als je eenmaal begonnen bent zit er vrij snel in en dan voel je je aan het eind van de dag toch ook wel weer beter, niet zo`n gevoel van achterin je hoofd, van eigenlijk had ik..
    Succes en studeer ze!

  4. Een stier Says:

    Ik heb bewondering voor je dat je überhaupt eraan begonnen bent. Jij liever dan ik 😉
    Lekker bemoedigend hè.
    Good luck!

  5. Kijkluis Says:

    Aha; vider le lave-vaiselle is in het Nederlands dus:
    de vaatwasser uitruimen

  6. lisainluik Says:

    Wat zeg jij dan, Kijkluis??


Geef een reactie

