Lisa in Luik

Emigreren naar België

Quiz: 10 voorrrrrrrr taal! 28 februari 2010

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 2:06 am

Vandaag had ik voor de tweede keer les. Dit keer pedagogiek en psychologie. En ja, ik zat natuurlijk weer als enige Nederlandse tussen de Vlamingen. Eén keer begreep ik echt niet wat er in het lesmateriaal stond. Ik heb het moeten vragen aan mijn buurman. Dus nu: een quiz! (Vlamingen zijn uitgesloten van deelname ;-))

De zin is al volgt:
“Jan heeft schrik om een buis te halen”

Wat betekent dit?

a. Jan is bang om de tuinslang te pakken.

b. Jan is bang om kopje onder te gaan.

c. Jan is bang om een onvoldoende te halen.

d. Jan is bang om af te gaan.

Degene die het antwoord goed heeft, wint een Eervolle Vermelding!

 

11 Responses to “Quiz: 10 voorrrrrrrr taal!”

  1. Lisa, ik weet het! ;o) Wat voor les volg je precies?

  2. Oeps, vorige post nie gezien! Vergeet mijn vraag maar…

  3. Emily May Says:

    Geen idee! Ik geef het op!

  4. Hilda Says:

    Dan doe ik een poging. antwoord d. Kan t niet beargumenteren, puur gevoel…… Klopt t?

  5. lisainluik Says:

    Kom op Emily, je moet het in ieder geval probéren. Hilda, ik zeg nog niks 😉 Dankje ConsultanceLangues (ken ik jou?) voor het nog niet verklappen, haha!

  6. helenlaan Says:

    Ik weet het maar of ik het ook mag zeggen?
    ik ben wel nederlander maar werk hier ook met vlamingen. Heb dus insite info ; ).
    mocht niemand het weten zal ik het van de week wel melden (hahaha).

    veel succes met je studie.

  7. Etienne Says:

    Het antwoord is C ,de oorsprong is Frans:”se faire buser” (hoewel Franstaligen onder de +/-32 het niet meer gebruiken)
    ik verheug me op de EERVOLLE VERMELDING…sukses met lerarenopleiding,kisskiss

    • N Says:

      inderdaad “C” !
      Ik had er eigenlijk nooit bij stil gestaan hoe onverstaanbaar Nederlands soms kan zijn….voor Nederlanders 😀 .
      Een alternatief om hetzelfde te zeggen: “Jan heeft schrik dat hij geflest gaat zijn” (infinitief : flessen).

  8. Anoniem Says:

    En weet je al wat een student wil zeggen wanneer hij op zijn kot zit?
    Ook Franstalige studenten gebruiken dat woord.

  9. karline Says:

    C!
    10 jaar op een vlaamse school gezeten….

  10. Elsbeth Says:

    antwoord c?


Geef een reactie

