Lisa in Luik

Emigreren naar België

Afscheid en een nieuw begin 13 december 2009

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 12:29 am

Inderdaad, ik had gezegd dat ik per 1 december met mijn nieuwe job (ik vervlaams) zou beginnen. Maar dat kon niet, want ik had een opzegtermijn van zes weken en dus begin ik pas volgende week donderdag. Ik heb wél al mijn nieuwe collega’s ontmoet. Het merendeel is piepjong, waardoor ik mij bejaard voel, maar ook wel weer wijs en ervaren 😉 Vorige week vrijdag heb ik in Maastricht een conferentie bijgewoond, georganiseerd door het bedrijf waarvoor ik dus ga werken. Het onderwerp: parkeergarages op vliegvelden. Jawel, daar gaat een hele wereld achter schuil waarvan ik ook tot vorige week vrijdag niet op de hoogte was. Maar nu weet ik alles over Long Life Lamps, verschillende soorten hekken die met motoren worden aangestuurd, vrouwvriendelijke parkings (ze bestaan – alles roze geschilderd en een aantrekkelijke man die je naar de uitgang begeleidt. Oké, inderdaad, dat verzin ik er maar bij), betaalsystemen, ticketbooths en wat al niet meer. Om nog even op de Long Life Lamps terug te komen, hier een grappig weetje: op het vliegveld in München werken drie mannen fulltime als lampenvervangers. Kijk, daar sta je toch niet bij stil?
Na de conferentie werden we per touringcar naar een mooi kasteel buiten Maastricht gereden en daar gingen we ‘socializen’ en ‘netwerken’. Ik had natuurlijk niet veel zinnigs in te brengen over parkeergarages (‘ja, ik parkeer wel eens, handig, zo’n parkeergarage!’), maar dat leek niemand te kunnen deren, het was eigenlijk gewoon heel gezellig. En gisteravond was er een personeelsuitje waarvoor ik ook was uitgenodigd, dus heb ik weer mogen aanschuiven voor een diner. Mijn nieuwe werk begint wel heel relaxed zo!

Maar eerst nog mijn werk bij Berlitz afronden. Mijn laatste dag is aanstaande dinsdag. ’s Avonds gaan we met een stel collega’s mijn afscheid ‘vieren’ door op de Marché de Noël een vin chaud of een Jupilertje te drinken. En misschien een tartiflette naar binnen te schuiven. Ik zal ze wel missen, mijn collega’s. De tijden zijn dan wel irritant en goed betaald is het óók niet, maar ik voel me er thuis. En sommige studenten zal ik ook missen! Verschillende heb ik toch al meer dan een jaar lang wekelijks tegenover me gehad en het is vaak heel gezellig, dat geklets met die Walen. Ook voor mij was het een leerschool; dankzij hen heb ik veel geleerd over België, Luik en Wallonië. Maar nu is het tijd om weer verder te gaan.

 

4 Responses to “Afscheid en een nieuw begin”

  1. hilda Says:

    Alvast veel plezier met je laatste werkdag/afscheid. Je nieuwe job klinkt nu al leuk :-), hou ons op de hoogte
    xx

  2. Ellen W Says:

    Ha die Lisa,
    Nou dat klinkt inderdaad relaxed! En ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen met die jonkies.

    maarreh… is het niet een conferentie?
    veel plezier vanavond!
    lfs
    Ellen

  3. lisainluik Says:

    Haha Ellen, ik zat zo te goochelen met dat woord, eerst had ik ‘conventie’ staan, toen veranderd in ‘converentie’ en nu kom jij weer hiermee. Wat is het verschil eigenlijk tussen conventie en conferentie?

  4. Martin Says:

    Veel succes in je nieuwe job!


Geef een reactie

