Lisa in Luik

Emigreren naar België

Zon! 27 september 2009

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 10:06 pm
Tags: , , ,

Wat een supergeweldig weer hadden we dit weekend!!! Het was Zomer. Heerlijk om op ons fantastische terras op een fatboy te hangen.

dakterras

Evy, 8 jaar oud, gaat natuurlijk niet in de zon zitten met een boek, nee, die gaat op het terras rollerbladen. Ook zijn we er-op-uit geweest. Gisteren hoefden we niet zo ver. Vlak bij ons huis, op Place St. Leonard, was een festiviteit, georganiseerd door het Creahm. Dat is een centrum hier in Luik, dat de artistieke talenten van verstandelijk gehandicapten probeert te ontplooien. Omdat het centrum dertig jaar bestaat, werd er een mandala géant gemaakt op het plein, met stoepkrijt. Iedereen mocht meekleuren en natuurlijk hebben Evy en Mara ook een stukje aan de mandala bijgedragen (ik heb nog internet gezocht of er ergens een foto van was geplaatst, maar ik heb niks kunnen vinden). Daarna was er muziek, werd er gedanst, gedronken en gegeten. Heel gezellig! Er waren vooral mensen uit onze buurt en dat is een bepaald slag mensen. Artistiekerige hippies, zo zou ik het omschrijven. Volgens mijn schoonzusje Sarah noem je dat in het Frans bobo’s:  bourgeois bohémien. Daar had ik niet eerder van gehoord, maar Google natuurlijk wel. Volgens verschillende sites zijn bobo’s: yuppies die zich voordoen als niet-yuppies. Door zich te hullen in India-kleren, yoga-lessen te nemen en over hun chakra’s te praten 😉

En vandaag reden we naar het mooie plaatsje Tilff. De parade met de reuzen hebben we dit keer niet bekeken; in plaats daarvan gingen we naar een brocante, in een straat waar vrienden van ons wonen. Zoals de meesten inmiddels wel weten ben ik gek op rommelmarkten, dus ik was in m’n nopjes. Voor 50 cent een jaren-70-koffertje gescoord en voor de kinders nog wat speelgoedprulletjes voor 10 cent enzo. Voor kinderen waren er spelletjes te doen, je kon jeu-de-boulen en natuurlijk een biertje drinken en een pain au saucisson eten. In de volle zon. En toen we thuiskwamen heb ik nog heerlijk op het terras gezeten. In de volle zon.

Hoe was jullie weekend?