Lisa in Luik

Emigreren naar België

De buren blijven verbazen 23 juli 2009

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 4:12 pm
Tags: ,

Mijn buren blijven me verbazen. Het stel waarover ik al eerder schreef, had laatst weer een zeer explosieve ruzie. Gegil, geschreeuw, gehuil; zo erg, dat Ben en ik bij ze hebben aangeklopt. Buurman deed – na vijf keer kloppen – met een bezweet hoofd open, buurvrouw was nergens te bekennen.
‘Eh, we willen ons nergens mee bemoeien, maar het klinkt niet goed en we willen even checken of er niemand gewond is.’
Buurman, buiten adem: ‘Ik Kan Er Niet Meer Tegen!!!!! Kijk nou, ze trok aan m’n haar!’ Hij liet z’n hoofd zien.
Ik wilde weten waar buurvrouw was en na een paar geroepen te hebben, kwam ze met een rood, betraand hoofd, mascara tot op haar kin, naar de deur toe. Ik vroeg of alles oké was. ‘Ja, het gaat wel.’
Benjamin en ik lieten ze weer achter, na gezegd te hebben dat ze het rustiger aan moesten doen. Dat het zo toch echt niet ging.

De afgelopen week was het rustig. Buurvrouw was vertrokken, buurman was alleen thuis. Hèhè, ze zijn uit elkaar, dacht ik.

Ik kwam net thuis en het explosieve stel ging net de deur uit, met grote tassen. Zij gaat duidelijk verhuizen, dacht ik. Maar nee: ‘We gaan op vakantie, een beetje verandering zal ons goed doen,’ zei buurvrouw met een glimlach. Het zal niet waar wezen, dacht ik, maar in plaats daarvan zei ik: ‘Oh, wat fijn, ja, dat zal jullie goed doen! Het gaat inmiddels wat beter?’
‘Ja hoor,’ zei buurvrouw, ‘we hadden een beetje te veel gedronken.’
Ik begreep er niks van, maar knikte begripvol. ‘Nou, fijne vakantie dan! Au revoir!’

En daar gingen ze dan. De tortelduifjes op vakantie.

 

3 Responses to “De buren blijven verbazen”

  1. Emily May Says:

    Dapper dat jullie er zo op af zijn gestapt. Dat zou zeker niet iedereen doen. Maar mijn motto is ook: ‘De maatschappij, dat ben jij’. Hou het maar een beetje in de gaten… zolang het nog kan…

  2. karline Says:

    Hahaaa! Wat een buren. Lijkt de familie Flodder wel!
    Vrijdag terrasje (als t mooi weer is)?

  3. 123321b Says:

    geweldig, dat is nu de Belgische cultuur…


Geef een reactie

