Lisa in Luik

Emigreren naar België

Keuzes, keuzes, keuzes 8 juli 2009

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 2:22 pm
Tags: , , , , ,

Ik kan er weinig credit voor nemen, het is Benjamin die bikkelt in de loft. Vooral nu we eind augustus móeten verhuizen, is het stressen. Afgelopen zaterdag heeft hij ook bijvoorbeeld weer van 9 tot 18.30 in het nieuwe huis gewerkt (met vier vrienden, dat dan weer wel). We hebben al veel keuzes moeten maken: van soort keukenkraan tot hoe hoog de stopcontacten moeten tot willen we de tegels in de badkamer horizontaal of verticaal. Enzovoort, enzovoort, enzovoort.
De laatste weken hebben we moeten nadenken over de metalen trapleuning die van de eerste naar de tweede verdieping gaat. Hoe moet die eruit komen te zien? Een vader van school is metaalbewerker en heeft aangeboden de trap en het hek boven aan de trap te maken; alleen moesten wij nog met een ‘design’ komen. Dat is nog niet zo eenvoudig, maar Ben had het creatieve idee om de loft als inspiratie te gebruiken. De trapleuning wordt nu als het vooraanzicht van de loft (in het metaal worden de ramen en de deur uitgesneden). Het hek boven aan de trap komt er uit te zien als het uitzicht dat we hebben vanuit de loft: met de helling met bossen en huisjes. Ben heeft avonden zitten schetsen en tekenen en de vader van school ging direct aan de slag. Vandaag kregen we de eerste foto’s binnen en het ziet er super uit! Alleen moeten we wéér een keuze maken… In welke kleur laten we het metaal spuiten???

trapje

trapje2

* Design by Ben.

 

3 Responses to “Keuzes, keuzes, keuzes”

  1. hilda Says:

    Wat cool, heel bijzonder. Maakt het allemaal nog veel meer eigen. Tja, qua kleur…, ik zou in ieder geval voor een lichte kleur gaan, maar verder weet ik t ook niet. Succes maar weer!! En met zo’n creatieve man gaat dat natuurlijk helemaal goed komen,
    xxx

  2. Elsbeth Says:

    Ziet er mooi uit! Leuk om zoiets zelf te laten ontwerpen, en dat het dan ook nog gemaakt kan worden, heel gaaf…
    Ik zou het in licht grijs (met een beetje lavendel erdoor) laten spuiten. Rustig en licht, maar toch een beetje kleur in huis!
    Benieuwd wat het gaat worden 🙂

    Moet zelf trouwens Luik een tijdje missen: G. zit in Japan voor drie maanden… In september mag ik weer!

  3. Emily May Says:

    Leuk idee. Ik vind het wel moeilijk om me er een voorstelling bij te maken hoor.
    Mijn idee voor kleur vind je vast niks: mostertgeel.

    Ik zou daar wel willen zijn om te helpen met de keuzes. Ik vind dat leuuuuuuuuuk!


Geef een reactie

