Lisa in Luik

Emigreren naar België

Een rommelige zondag 14 juni 2009

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 9:38 pm

Zondag. Normaal gesproken gaan we dan ’s middags met Evy naar de manege in het zuiden van Limburg. Ik heb haar expres op een Nederlandse manege gedaan, om zo een beetje haar Nederlands op peil te houden. Niet dat dat daar echt lukt. Als die ouders onderling met elkaar praten, is er geen touw aan vast te knopen. ‘Wachdaeffe op die twie peerde!’ Dat idee. Zwaar Limburgs. Niet te begrijpen. Ik voel me echt zo’n ‘Hollands’ tutje als ik praat, met m’n keurige accent. Maar ik dwaal af…
Vandaag was het rommelmarkt bij Evy en Mara op school en aangezien ik gek ben op rommelmarkten, had ik ons natuurlijk ingeschreven. Om te verkopen. Ik had voornamelijk oude kleren van Evy en Mara en dat verkocht wel aardig. Het was niet zo’n druk bezochte vlooienmarkt, maar het was wél heel gezellig. Beetje kletsen met de andere ouders die daar op een kleedje ouwe zooi aan het verkopen waren, biertje erbij en de barbecue die stond te roken. Natuurlijk hebben we ook wat rommel van andere mensen gekocht (Evy en Mara kwamen constant om geld vragen omdat ze weer iets fantastisch hadden gezien. Paardenstickers. Een Barbie-zwembad. Een roze plastic kasteel.). En waar we óók mee zijn thuisgekomen? Een kat van drie maanden. Die was gratis 🙂

 

2 Responses to “Een rommelige zondag”

  1. Martin Says:

    Je hebt blijkbaar de streek gekozen die het verst van het Algemeen Nederlands staat:

  2. lisainluik Says:

    Wat goed, zo’n kaart. Ik kom uit het ‘hart’ waar men algemeen Nederlands spreekt. En inderdaad, die manege had niet verder kunnen zitten…


Geef een reactie

