Lisa in Luik

Emigreren naar België

Ik ben en blijf een Hollandse 28 april 2009

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 12:41 pm
Tags: ,

Het regent. Ik stap op m’n fiets. Even later ben ik op mijn werk.

Secretaresse Geneviève: ‘Ongelooflijk, het regent en zelfs dán kom jij op de fiets!!!’
Ik: ‘Ja, het is maar vijf minuten fietsen. Dat gaat sneller dan lopen.’
Geneviève: ‘Maar kijk nou, je bent NAT!’
Ik: ‘Ja?’
Geneviève: ‘Dan krijg je ’t nog KOUD!’
De fietscultuur in Luik in een notendop : ) Geneviève stapt zelfs in de auto om 100 meter verderop een pak melk te kopen.

Laatst fietste ik met mijn boodschappentas aan het stuur naar huis. Een voorbijganger: ‘Une vraie Hollandaise!’

Toen mijn fiets met kinderzitjes nog niet was gestolen, fietste ik met Mara voorop en Evy achterop door de stad. Ik was een attractie! Mensen keken, glimlachen, wezen. Meerdere keren kreeg ik te horen hoe ‘dapper’ ik was.

Een half uurtje verderop, in Maastricht, fietst iedereen. Niemand die gek opkijkt als je (ja, zelfs in de régen!!!) op je fiets zit. Kind voorop, kind achterop, twee tassen aan je stuur terwijl je telefoneert.

Hier blijft het een bezienswaardigheid. Maffe Belgen!

 

4 Responses to “Ik ben en blijf een Hollandse”

  1. Heleba! Maffe Walen bedoel je… 😉

  2. lisainluik Says:

    Ja, da’s een oudje, maar zo ontzettend grappig! Hoe stomverbaasd die man is, en hoe normaal het voor ons is : )

  3. lisainluik Says:

    Koen, je hebt natuurlijk helemaal gelijk ; )


Geef een reactie

