Lisa in Luik

Emigreren naar België

Meet Bouldou! 8 april 2009

Afgelopen zondagavond heb ik de ultieme poging ondernomen om te integreren in het Luikse leven. Ik ben naar een concert van Bouldou & The Sticky Fingers geweest! Wie? Ja, precies. Alleen Luikenaren en een deel van Wallonië kennen Bouldou en zijn band. Bouldou staat bekend als de Luikse Mick Jagger, is 55 jaar oud en heeft een paar bars/dancings in Luik (hoewel, binnenkort niet meer, hij verlaat Luik omdat hij teleurgesteld is over het uitgaansbeleid oid). Zondagavond dus. Bouldou had een optreden in Hasselt in het café Hoog Huis, een soort Rolling Stones-tempel. Elke centimeter aan de muur is bedekt met foto’s, krantenartikelen en tekeningen die met de Rolling Stones te maken hebben. Ik had er afgesproken met collega Rose en wat vrienden van haar. Toevallig liep ik er nog Nederwaal Etienne tegen het lijf, hij blijkt een groot Rolling Stones-fan te zijn. En deze avond was een tribute voor de Stones (net even gegoogled, het blijkt een fandag te zijn geweest, ik had er geen idee van, hoewel ik wel flink wat ouwe knarren bezoekers in een Stones-T-shirt zag rondlopen). Nu is het ook zo dat de vriendin van Bouldou, Patrice (artiestennaam Mona Murray), een collega van mij is. Zij is ook zangeres en deed zondagavond met Bouldou mee.

Nou ben ik geen enorm grote Stones-fan, maar ik vind bepaalde nummers wel heel lekker. En het moet gezegd: Bouldou doet het goed! Hij voelt zich duidelijk als een vis in het water op het podium en geeft een flitsende show weg. Geslaagd avondje!

Hij heeft wel wat weg van Mick Jagger, vind je niet?

bouldou

Een momentje tussen Bouldou en zijn vriendin/mijn collega Patrice

bouldou3

Show it, baby!

bouldou2

 

Geef een reactie

