Lisa in Luik

Emigreren naar België

La Nouvelle Star 8 april 2009

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 6:12 pm
Tags: , , ,

Bij gebrek aan Nederlandse televisie ben ik Franse televisie gaan kijken. Oók omdat dat goed is voor mijn Frans. Iedereen kent natuurlijk ‘Idols’. In Wallonië hebben ze geen eigen versie, maar moeten ze het hebben van de Franse versie getiteld ‘La nouvelle star’ (de Fransen zouden de Fransen niet zijn als ze de titel niet zouden verfransen). Ik zit er inmiddels helemaal in! Gisteravond was de eerste live-show met de laatste vijftien kandidaten. En eentje was echt geweldig! De zestienjarige Camélia Jordana zong het lied ‘Quelqu’un m’a dit’, dat in Frankrijk heel bekend is en werd vertolkt door Carla ‘wie-kent-haar-niet’ Sarkozy-Bruni. Kijk en luister!

 

4 Responses to “La Nouvelle Star”

  1. luc Says:

    volgens mij was nouvelle star er eerder dan idols !

    de “ollangers” zouden weer de “ollangers” niet zijn als ze de titel van dit wellicht gekopieerde programma, zouden verengelsen ! (-:

    overigens is het een verademing die mooie franse chansons te horen ipv het “13 in een dozijn” engels van al die Hollanders.

    over een paar jaartjes ga je net als ik, door een francobril naar Holland kijken Lisa en niet met een hollands knijpbrilletje naar de franstalige tv. (-: !!!

    heerlijke lentedag vandaag !!!

  2. lisainluik Says:

    Voor zover ik weet is het begonnen in Engeland, en was de titel ‘Pop Idol’.
    Maar vind je Camélia ’t niet fantastisch doen?

  3. Kijkluis Says:

    Ik kan niet kijken; ik lees:

    insluiten op verzoek uitgeschakeld.

  4. lisainluik Says:

    Oh, de clip is verwijderd op YouTube… Zal wel iets met ‘rechten’ te maken hebben. Ik heb een andere versie geplaatst. Eens kijken hoe lang deze blijft staan.


Geef een reactie

