Lisa in Luik

Emigreren naar België

Zonnige middag in Luik 22 maart 2009

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 9:22 pm
Tags: , , , , ,

Dat vakantiehuisje is er nog niet, dus met mooi weer moeten we ons nog op een andere manier vermaken. Gisteren ging ik op stap met Evy en Mara plus hun vriendjes van school, Julia en Marco. Benjamin brengt elke minuut van zijn vrije tijd door met klussen in de loft, dus de weekenden ben ik nu single mom. Wat doe je met vier kinders in Luik? Stoepkrijten op Place du Marché!

stoepkrijt1

Dat vonden ze zo’n half uurtje leuk. Daarna heb ik ze de Montagne de Bueren mee opgenomen, jeweetwel, die idioot lange trap (KLIK). Een goeie activiteit voor kinderen met heel veel energie (ik heb vandaag spierpijn in m’n benen, triest maar waar). Boven aan de trap kom je al snel bij het Terrain d’Aventure – daar heb ik al eens eerder foto’s van geplaatst (KLIK). Dit is in Luik de beste plek voor kinderen! Een enorm groot ‘avonturenterrein’ vol met hutten, een zandbak, glijbanen en je kunt er ook knutselen en meer. En wat denk je: het is GRATIS! Je kunt je kinderen hier hele middagen achterlaten en je betaalt geen cent. In Nederland zou je hiervoor op een wachtlijst van (minstens) een jaar komen : ).

avonturenterrein

avonturenterrein2

Wat had ik dat als kind fantastisch gevonden!!! En het is ook zo bijzonder hoe je midden in het centrum van Luik staat, één lange trap oploopt en ineens in een andere wereld bent… Ik heb Evy direct ingeschreven, Mara is helaas nog te jong om daar alleen achter te blijven. Zodra ze vijf is, gaat ze daar lekker met haar grote zus buitenspelen!

 

Geef een reactie

