Lisa in Luik

Emigreren naar België

Sociaal leven 3 maart 2009

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 11:01 pm
Tags: ,

Een nieuw sociaal leven opbouwen doe je niet 1-2-3. Het begint nu – na anderhalf jaar – een beetje te komen. Ik hád een leuke nieuwe vriendin gemaakt in Luik – Emily – maar zij is terug naar Nederland! Dat vind ik nog steeds heel jammer (en bedánkt Emily ; ))
Anyway. Mijn sociale leven. Ik spreek zo af en toe wat af met mensen die ik nog geen ‘vrienden’ zou willen noemen, ‘kennissen’ is een beter woord. Maar sommigen hebben de potentie om ‘vriendin’ te worden. Afgelopen zaterdag ging ik met drie collega’s uit eten. Over een van hen heb ik al eens geschreven, ik was zo verbaasd dat zij zo religieus bleek te zijn. Zij haalde mij met de auto op om naar een Japans restaurant in Riemst te rijden. In de auto waren we gezellig aan het kletsen over koetjes, kalfjes, ons leven als lerares en onze studenten. Ik vertelde dat ik een nieuwe student heb, een jongen van negentien, die eruit ziet alsof hij elke morgen een uur lang voor de spiegel zijn haar staat te doen. ‘Hij is echt een fashion victim,’ riep ik. ‘Jeweetwel, met een Louis Vuitton-tas en alles!’
In het restaurant aangekomen gingen we zitten en wat zag ik? Dat mijn misschien-toekomstige-vriendin haar Louis Vuitton-tas op de grond zette…

-1 voor mijn social life.

