Lisa in Luik

Emigreren naar België

Echevin Schroyen, mag ik nog even uw aandacht? 2 maart 2009

Ik heb laatst weer een mailtje gestuurd naar wethouder Schroyen en zijn assistent. Want als ik de kinderen met de bus naar school breng, is dit wat ik tegenkom in de straat van de school. En daar word ik écht niet blij van. Daar loop je dan, fris en schoon gedoucht, de dag moet nog beginnen.
Ik begrijp het echt niet. Zijn er nou zo veel Luikenaren zo onverschillig? Dom? Asociaal? Vies? Wie ’t weet, mag ’t me laten weten. Beste echevin Schroyen, help!

alledrollenverzamelen
Alle drollen verzamelen!

rotzooi5
Ja joh, zet daar maar neer.

rotzooi21
Oké, ’t ligt níet op de stoep.

rotzooi3
Zo’n beetje langs de kant, dat kan best.

rotzooi4
Even tussen het huis en de auto door, maar pas op dat je niet uitglijdt.

rotzooi6
Te laat, iemand was al in de drol gestapt. Ik heb er maar weer een vlaggetje in gezet.

rotzooi7
Volle bak.

 

6 Responses to “Echevin Schroyen, mag ik nog even uw aandacht?”

  1. Kijkluis Says:

    Vooral foto’s blijven maken; misschien wil iemand met als moedertaal Frans ook wel af en toe een stukje vertalen zodat alle Luikenaars het kunnen begrijpen.

  2. lisainluik Says:

    De vorige keer met mijn brief aan de burgemeester is het vertaald door Michaël. Misschien wil hij mijn vaste vertaler worden (in ruil voor een biertje op een Nederwalenborrel).

  3. Hilda Says:

    De foto’s ’s ochtend op je pc bekijken is al geen feest…., laat staan dat je dit ’s ochtends in real life mag aanschouwen, in geuren en kleuren…., sterkte!
    xx

  4. lisainluik Says:

    Dankjewel Hilda. Nee, het is zeker geen feest om zo de dag te beginnen, het beïnvloedt echt mijn humeur!

  5. een luikenaar Says:

    I am a luikenaar and I am ashamed of my city.
    an enormous work in education must be done.
    Politician in charge of the city need to do something strong and fast, or leave their seat to more competent ones.
    Demeyer, Schoyen, take your responsabilities…..

  6. Michaël Says:

    Kijk de website

    http://www.bruxelles-salete.be/html_FR/01_home.htm

    Ik weet niet of zo’n een initatief in Luik bestaat.

    Groetjes


Geef een reactie

