Lisa in Luik

Emigreren naar België

De Nederwaallaars 2 maart 2009

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 9:57 pm
Tags: , , , ,

Twee weken geleden was ik voor het eerst sinds een maand of zeven (!) weer eens een weekendje in Amsterdam. Op donderdag had ik besloten op vrijdag te vertrekken. Benjamin zou het hele weekend bezig zijn en de kinders waren allebei uit logeren. Dus: waarom niet. De reis heen duurde eindeloos. Op het station in Luik heb ik TWEE UUR staan wachten op een trein. En in Maastricht reed de trein naar Amsterdam net voor m’n neus weg. Uiteindelijk, om half 9 ’s avonds, stond ik dan op Amsterdam Centraal. Ik sliep in het huisje van Arno, de vriend van vriendin Ellen en heb dit keer géén familie bezocht (sorry familie), maar alleen met een paar vrienden afgesproken (sorry, niet met iedereen, de volgende keer bel ik de rest). Zaterdagmiddag heb ik vier uur lang in m’n eentje door de stad gelopen. Heerlijk! Beetje winkeltjes kijken, een broodje Kwekkeboom-kroket eten en op een bankje Het Parool lezen (dat was fijn totdat een man onder invloed van het een of ander niet bij me weg was te slaan en maar steeds zei dat ik zo ‘beautiful’ was. Ik ben uiteindelijk maar ergens anders gaan zitten). Ook was het prachtig weer: blauwe lucht en niet te koud. In de Utrechtsestraat (wat een vre-se-lijke straat is dat, ik wil er álles kopen) kwam ik langs de winkel Lien & Giel en daar zag ik deze laars. Heb je als Nederwaal een beetje heimwee, wil je graag laten zien wat je roots zijn of wil je gewoon een statement maken, dan is dit dé laars!

go-dutch3

 

6 Responses to “De Nederwaallaars”

  1. Kijkluis Says:

    Het is maar als je ergens niet meer woont dat je ziet hoe mooi het er is en je heimwee krijgt.
    Mocht je er elke dag wonen, dan zou je de schoonheid niet meer zien.

  2. Kijkluis Says:

    Grappige laarzen. Er is dus iemand die op een morgen is opgestaan en tegen zijn partner heeft gezegd: dit zal ik doen en zijn partner heeft hem/haar niet tegengehouden?

  3. lisainluik Says:

    Haha, ja, ik weet niet wie deze laarzen serieus zou dragen 🙂 Een keer voor de grap misschien…

  4. Madelon Says:

    wat een gave laarzen!! weet je ook nog de prijs??

    groetjes!!

  5. lisainluik Says:

    Eh, rond de 130 euro???

  6. Lien Says:

    Haha, ben nieuwe laarzen aan het bedenken, de delftsblauwe waren er een van, wilde ik zelf hebben voor 30 april, was grap maar bleek succes. Die van mij vaak gedragen bij roei wedstrijden, ben stuurvrouw van mannen team. Sloeproeien, best zwaar, t roeien dan. Laarzen beetje onder de biermodder, maar naar eigen ervaring… doekje , beetje biotex. en weer gaan.
    Liefs Lien van Giel, die van de winkels.


Geef een reactie

