Lisa in Luik

Emigreren naar België

Echevin Schroyen, mag ik nog even uw aandacht? 2 maart 2009

Ik heb laatst weer een mailtje gestuurd naar wethouder Schroyen en zijn assistent. Want als ik de kinderen met de bus naar school breng, is dit wat ik tegenkom in de straat van de school. En daar word ik écht niet blij van. Daar loop je dan, fris en schoon gedoucht, de dag moet nog beginnen.
Ik begrijp het echt niet. Zijn er nou zo veel Luikenaren zo onverschillig? Dom? Asociaal? Vies? Wie ’t weet, mag ’t me laten weten. Beste echevin Schroyen, help!

alledrollenverzamelen
Alle drollen verzamelen!

rotzooi5
Ja joh, zet daar maar neer.

rotzooi21
Oké, ’t ligt níet op de stoep.

rotzooi3
Zo’n beetje langs de kant, dat kan best.

rotzooi4
Even tussen het huis en de auto door, maar pas op dat je niet uitglijdt.

rotzooi6
Te laat, iemand was al in de drol gestapt. Ik heb er maar weer een vlaggetje in gezet.

rotzooi7
Volle bak.

 

De Nederwaallaars

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 9:57 pm
Tags: , , , ,

Twee weken geleden was ik voor het eerst sinds een maand of zeven (!) weer eens een weekendje in Amsterdam. Op donderdag had ik besloten op vrijdag te vertrekken. Benjamin zou het hele weekend bezig zijn en de kinders waren allebei uit logeren. Dus: waarom niet. De reis heen duurde eindeloos. Op het station in Luik heb ik TWEE UUR staan wachten op een trein. En in Maastricht reed de trein naar Amsterdam net voor m’n neus weg. Uiteindelijk, om half 9 ’s avonds, stond ik dan op Amsterdam Centraal. Ik sliep in het huisje van Arno, de vriend van vriendin Ellen en heb dit keer géén familie bezocht (sorry familie), maar alleen met een paar vrienden afgesproken (sorry, niet met iedereen, de volgende keer bel ik de rest). Zaterdagmiddag heb ik vier uur lang in m’n eentje door de stad gelopen. Heerlijk! Beetje winkeltjes kijken, een broodje Kwekkeboom-kroket eten en op een bankje Het Parool lezen (dat was fijn totdat een man onder invloed van het een of ander niet bij me weg was te slaan en maar steeds zei dat ik zo ‘beautiful’ was. Ik ben uiteindelijk maar ergens anders gaan zitten). Ook was het prachtig weer: blauwe lucht en niet te koud. In de Utrechtsestraat (wat een vre-se-lijke straat is dat, ik wil er álles kopen) kwam ik langs de winkel Lien & Giel en daar zag ik deze laars. Heb je als Nederwaal een beetje heimwee, wil je graag laten zien wat je roots zijn of wil je gewoon een statement maken, dan is dit dé laars!

go-dutch3