Lisa in Luik

Emigreren naar België

Luikenaren zeggen ‘nee’ 24 februari 2009

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 10:36 pm
Tags: , , ,

Helaas, Luik wordt niet de culturele hoofdstad van Europa in 2015. Er waren 400 à 500 stemmen te weinig. Blijkbaar kan het de Luikenaar niet zo boeien. Zo ook de secretaresse op mijn werk. Ik vroeg of ze had gestemd. ‘Nee, wat moet ik nou met die culturele hoofdstad? Ik kan nú al nauwelijks parkeren,’ was haar antwoord.
Een studente van mij is staatssecretaris, een leuke jonge vrouw. Zij vond het ook goed zo. Volgens haar is er veel cultuur in Luik, maar moet daar in het algemeen aandacht aan worden besteed en niet alles op één jaar worden gegooid. Mensen die zij kent die ‘in de cultuur’ zitten, vonden het ook prima dat Luik niet de culturele hoofdstad wordt.
Maar ik vind het jammer. Ik ben niet de enige. HIER het verhaal van een van de initiatiefnemers van ‘Luik 2015’, François Schreuer. En HIER een artikel (met dank aan mijn trouwe bloglezer Kijkluis) met een andere kijk op het verhaal (nog vóór het stemmen).

 

3 Responses to “Luikenaren zeggen ‘nee’”

  1. Michaël Says:

    Fout: ze zeggen “niets”…

  2. Kijkluis Says:

    Graag gedaan 🙂

    Leuke reactie van de secretaresse

    en les mogen geven aan een staatssecretaris meteen al een hele verantwoordelijkheid; maar goed om je Facebook mee te vullen 🙂

  3. Kijkluis Says:

    Ik zo eens les gegeven aan een Spanjaard die iets hoogs is geworden bij de Europese Gemeenschap; in de jaren ’80 was het vrij moeilijk om los-vaste contacten te onderhouden.
    Wie nu een beetje uitkijkt, kan veel beter een mooi netwerk uitbouwen.


Geef een reactie

