Lisa in Luik

Emigreren naar België

Koud 6 januari 2009

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 11:24 pm
Tags: , , ,

Het is Koud! Toen ik vanmorgen naar m’n werk vertrok (lopend, ik durf nu echt niet op de fiets door Luik), was het -9 graden. Het is niet ontspannen lopen; de stoepen hebben vaak een laag ijs of een vieze sneeuwdrek en daardoor gaat alles wat moeizaam en traag. Ik heb geen zin om onderuit te gaan.

Maar toch heb ik vandaag drie uur lang door de stad gelopen, heb ik de kou getrotseerd, heb ik geglibberd en gegleden over de gladde stoepen: omdat het SOLDEN is! (voor de Nederlanders onder ons: dat betekent uitverkoop). En ik heb een keer niet alleen voor de kinderen geshopt, ik heb zowaar het een en ander voor mezelf bijeen geraapt. 50% korting hier, 60% korting daar, ik ben een tevreden mens.

 

7 Responses to “Koud”

  1. Kijkluis Says:

    Bestaat er in Nederland eigenlijk een vaste periode voor de “solden”?
    Zou het kunnen dat elke winkel/stad zo een beetje doet waar hij zin in heeft?

  2. lisainluik Says:

    Volgens mij heb je in Nederland geen wettelijk vastgestelde data voor de uitverkoop, zoals hier in België. Hier is het heel strikt geregeld, ik geloof dat je in NL mag doen wat je wilt.

  3. Hilda Says:

    Inderdaad, in Nederland is t bijna doorlopend uitverkoop en men trapt er nog in ook, haha. Is wel s op tv geweest; hoewel er bijna niks van de prijs af gaat kopen mensen toch meer omdat ze denken dat het een koopje is.
    Wel lekker dat je goed gescoord hebt!
    x

  4. Kijkluis Says:

    Ik (of beter mijn vrouw) hou nogal van de bordjes in Nederland “De helft van de helft”. Hopelijk klopt dat dan 🙂

  5. lisainluik Says:

    Dan is het systeem in België beter, je weet precies wanneer het de officiële solden is en dan kun je niet genept worden (hoop ik dan maar).
    De helft van de helft, da’s een leuke!

    Ik was in de Inno een echte Hollandse. Alles met 10 of 20% korting was niet eens de moeite van het bekijken waard, ik was alleen maar ‘op jacht’ naar 50% of meer 🙂

  6. lisainluik Says:

    Noot aan de Hollanders: de Inno is een soort Bijenkorf.

  7. treiner Says:

    en toch ben ik niet jaloers
    ik heb ondertussen in rotterdam heerlijk kunnen schaatsen


Geef een reactie

