Lisa in Luik

Emigreren naar België

Die kleine dingen 18 december 2008

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 4:33 pm
Tags: , ,

Er zijn veel praktische dingen die het leven aangenamer maken. Denk aan wc-papier, de wasmachine en deurknoppen. Daar sta ik alleen nooit zo bij stil. Maar er zijn dingen waar ik gebruik van maak en dan nog altijd denk: goh, wat een geweldige uitvinding is dit!

1. Oordoppen. Een snurkende echtgenoot, muziek bij de buren: oordoppen in en er volgt een zalige stilte.

2. De Ikea-appelsnijder. In één beweging verwijder je het klokhuis en heb je acht prachtige partjes.

3. De elektrische deken. Ooit goedkoop op de kop getikt toen ik nog bij Sanoma Uitgevers werkte, op de redactie van Story of all places. Zalig. Ik stap ’s winters zo in een warm bed (en dat is erg fijn, als je in zo’n oud, tochtig huis woont als wij. Als je bij ons in de slaapkamer door de kieren van de houten vloer kijkt, zie je de opslagruimte van de winkel onder ons)

4. De klamboe. In de zomer mogen muggen zoemen wat ze willen, mij krijgen ze niet te pakken.

5. De fopspeen. Mijn kinderen gebruiken ‘m niet meer, maar wat wás ik altijd blij als die speen in een mondje duwde en ’t was stil.

 

Geef een reactie

