Lisa in Luik

Emigreren naar België

Bij de wethouder op de thee 23 september 2008

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 11:32 am
Tags: , , , , , ,

Vanochtend had ik de kinderen naar school gebracht en daarna was ik naar de supermarkt gegaan (so far mijn Sex & The City-leven). Ik stond in de rij toen mijn mobiel afging; het was de secretaresse van de ‘echevin’ André Schroyen, oftewel de wethouder (of zoals de Vlaming zegt: schepen, maar da’s een raar woord ; )) Of ik de beste man live wilde spreken. Maar natuurlijk! Eén oktober heb ik een afspraak om te praten over de viezigheid in St. Leonard. Iemand nog tips?

 

13 Responses to “Bij de wethouder op de thee”

  1. Hilda Says:

    Wauw, wat een enorme doorbraak! Tja, tips…., zal r nog s goed over nadenken. Denk dat je gewoon de feiten die je in je brief hebt gezet, nogmaals moet benadrukken en vooral veel voorbeelden van de ergernissen geven. Meer schoonmaakwerkzaamheden gemeente maar wellicht ze ook iets laten ondernemen om de bewoners te stimuleren om straatje schoon te houden. Alvast veel succes! (je kan wel in t Nederlands dit gesprek doen of moet je met een tolk op pad?)
    xx

  2. Leuk nieuws! We volgen het met spanning op de voet…

  3. Kijkluis Says:

    zijn website bestuderen en o.a. http://www.andreschroyen.be/cp/proprete/proprete.html bekijken.
    Daar klopt hij zich op de borst met alle acties die er al ondernomen werden.

  4. Kijkluis Says:

    Benieuwd hoe goed zijn NL is.
    Op zijn site lees je:

    Les voyages forment la jeunesse.

    Convaincu que l’apprentissage des langues, comme la politique, c’est sur le terrain qu’on le fait le mieux, j’organise depuis plusieurs années des échanges linguistiques avec le St-Dimpnalyceum de Geel. Je suis ici devant la gare des Guillemins en compagnie d’élèves francophones et néerlandophones quelques instants avant leur retour en Campine.

  5. Kijkluis Says:

    Volgens http://www.familienaam.be/ komt zijn naam vooral in Limburg voor

    Zijn naam is volgens http://home.scarlet.be/marcel.vervloet/FpageS.htm

    Schroons, Schruns, Schrens, Schrijns, Schroen, Schroos, Schrooyen, Schroeyen(s), Schroijen(s), Schroyen(s), Scro(e)yen, Sc(h)ra(e)yen, Serroyen, Ser(r)oeyen, Seray(en)

    Beroepsnaam naar het Middelnederlandse schroden/schraden= snijden. Dit kan natuurlijk in een aantal beroepen: kleding, voeding, …

    je weet maar nooit waar het goed voor is 🙂

  6. lisainluik Says:

    Haha Kijkluis, heb jij je even goed ingelezen! Harstikke goed, ik zal de links eens bekijken. En, eh… alle acties die er al zijn ondernomen?? Interessant, ben benieuwd waar hij op doelt : )

  7. lisainluik Says:

    Krijg nou wat! Er is al een hele actie voor de buurt St. Leonard…. Zie hier:

    http://www.andreschroyen.be/cp/proprete/11032008.html

    Dat heeft nog weinig vruchten afgeworpen!

  8. lisainluik Says:

    @ Hilda: ik ben bang dat ik het in ’t Frans zal moeten doen…

  9. shoecraze Says:

    Grappig idd het zelfde thema! Leuk om te zien! Bedankt voor je berichtjes en succes!

  10. Michaël Says:

    Amaï, jouw brief heeft blijkbaar golven veroorzaakt! Ik blijf je steunen! Sukses! Groetjes Michaël

  11. Emily May Says:

    Wauw, goed joh! Ben benieuwd.

  12. lisainluik Says:

    Dankjulliewel! Ik zal jullie op de hoogte houden (ben zelf ook erg benieuwd naar het gesprek)

  13. […] had ik het gesprek met wethouder Schroyen over de zooi op straat en dan vooral in de buurt St. Leonard. Er zat nog een andere werknemer bij […]


Geef een reactie

