Lisa in Luik

Emigreren naar België

Boete? 25 augustus 2008

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 11:29 pm
Tags: , , ,

Ik fietste vandaag door een slecht stukje Luik. Daar fiets ik elke dag doorheen, op weg naar mijn werk. Het is het ‘red light district’ van de stad (bestaande uit niet meer dan een paar straatjes). Er zwalken junks, graatmagere hoertjes en daklozen (altijd mét hond) rond. Goed, ik fietste er dus. Zoals altijd lette ik goed op of ik geen plotseling overstekende junk omver zou rijden. Totdat ik werd aangehouden door een politieagent. Huh? Wat was er aan de hand?
Terwijl ik fietste was ik met mijn mobieltje aan ’t bellen. En dat mag dus niet, fietsen en bellen tegelijk. Of ik even mijn identiteitskaart wilde laten zien. IJverig begon meneer de agent mijn gegevens te noteren.
Het is mij niet duidelijk of ik nou een boete thuisgestuurd zal krijgen of niet. Ik hoorde later dat ik hiervoor een bekeuring van 100 euro kan krijgen! Ik wacht af.

 

Geef een reactie

