Lisa in Luik

Emigreren naar België

112 13 juni 2008

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 6:17 pm
Tags: , , , ,

Het was iets na twaalven. Ben en de kinderen lagen allang in bed. Ik was me aan het klaarmaken om die kant op te gaan, toen ik ineens een angstaanjagend geluid van buiten hoorde. Het was alsof iemand drie keer heel hard op iets of iemand insloeg, mét bijbehorend kreunend geluid. ‘What the f*ck?’, dacht ik. Ik gluurde uit het raam, naar de ramen van de buren die vóór wonen. Alles leek rustig. In het vervallen huis waar altijd een heleboel Chinezen rondlopen (waarom, geen idee), brandde een licht. Het licht ging uit. En weer aan. En uit. Aan, uit, aan, uit, aan, uit. Zo ging het een paar minuten lang door. Na een kwartier ging ik weer ‘ns kijken en nog steeds ging het licht daar aan en uit, aan en uit. Mijn fantasie sloeg op hol. Wat als er iemand half dood was geslagen, zich met zijn laatste krachten naar een lichtschakelaar had gesleept (onderwijl een bloederig spoor achterlatend) en met het licht een soort s.o.s. probeerde over te brengen? Tien minuten later gluurde ik weer vanachter het gordijn naar het huis. Nog steeds ging het licht aan en uit! Wat als ik over een paar dagen in de krant zou lezen dat er iemand bij mij in de straat dood was aangetroffen in een huis? Dat die persoon het had overleefd als er snel hulp ter plaats was gekomen?

Ik belde de politie.

Binnen twee minuten stonden er vier stoere, gewapende politieagenten met kogelwerende vesten voor de deur. Twee ervan gingen mee naar binnen. Met z’n drieën gluurden we door het gordijn naar het huis van de buren. Naturlijk was er nu niks meer te zien. Met een grote zaklamp schenen ze het huis in, maar daar leek alles rustig. ‘We kunnen niks doen, we kunnen niet zomaar een deur opentrappen ofzo’, zeiden ze.

Ze vertrokken.

En ik kon met een gerust hart slapen. Ik had mijn burgerplicht gedaan.

 

4 Responses to “112”

  1. Hilda Says:

    Mijn fantasie zou precies zo werken! Ernstig herkenbaar. Of ik ook t lef had gehad om de politie te bellen…, vrees van niet. Heel goed van je. Maar inmiddels nog geen lijken gevonden bij de Chinezen? Wel goed dat de politie zo snel (en met 4 man) arriveert, zie ik hier nog niet gebeuren, haha. En heb je de schrik van 4-1 al verwerkt? Ongelooflijk! Ik zie ons straks al zitten, op vakantie in Frankrijk en dan de finale tegen Frankrijk…, zou ik nog durven te juichen 😉

    Slaap ze xx

  2. Anoniem Says:

    Wat een spannend verhaal!!! Wordt vervolgd?

    By the way. 4-1!!!! Ik ben geen Belg. Ik ben een zeer trotse Hollander!! Kwartfinale (za 21 juni?) ergens in een kroeg in Luik? Met brulshirt aan en Trom-Pet op?

  3. Emily May Says:

    ik was het weer

  4. lisainluik Says:

    Nou, ik heb nog niks gehoord over een gevonden lijk van een Chinees. Ik voelde me al een beetje opgelaten, toen die 4 man bewapend en al voor de deur stonden. ‘Het is misschien niks hoor!!’ zei ik nog. En het zal wel niks zijn geweest… hoop ik dan maar.


Geef een reactie

