Lisa in Luik

Emigreren naar België

Smurfenfeest! 6 juni 2008

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 4:09 pm
Tags: , , ,

Vandaag werd Luik overspoeld door de Schtroumpf! De wat? De Schtroumpf! Zo heten de Smurfen in het Frans. Het is de 50e verjaardag van de kleine blauw-witte mannetjes en daarom is het feest. Vanochtend om 5 uur werden er duizenden geheel witte Smurfen van 20 centimeter in Luik neergezet. Check deze link, daar is een leuk filmpje te zien! Luik is de zesde Europese stad die aan de beurt is, na Angoulême, Den Haag, Gent, Milaan en Erlangen in Duitsland. Je kunt je gevonden smurf versieren zoals je wilt en dan kun je ‘m morgen laten tentoonstellen.
En ik? Ik heb er eentje gevonden! Dat smurft me goed!

Ps: Je kunt trouwens zo’n smurf voor tien euro bestellen, het geld is voor Unicef.

 

3 Responses to “Smurfenfeest!”

  1. Manuel Says:

    hallo,
    ‘k ben per toeval op je blog gekomen. Heb je soms nog dat boekje dat rond de smurf zijn nek ging in Luik (in iedere stad is dit anders) en als echte smurfverzamelaar wil ik alle boekjes proberen te sparen. ‘k wil er gerust voor betalen hoor…
    En ‘k zal zeker een stem uitbrengen op je mooie smurfin 🙂
    Groetjes Manuel
    0475/340846

  2. lisainluik Says:

    Ha Manuel, jij bent dus een echte Schtroumpf-gek, leuk hoor! Helaas, ik vrees dat ik dat boekje heb weggegooid, ik wist niet dat dat ook een verzamelitem was. Ik zal nog eens kijken in de papierbak : )
    Bedankt voor je stem!

  3. lisainluik Says:

    Manuel, dit is your lucky day! Ik heb ’t boekje gevonden. Kost maar 100 euro.

    Geintje.

    Je mag ‘m hebben hoor.


Geef een reactie

