Lisa in Luik

Emigreren naar België

Keukenhulp gezocht 28 mei 2008

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 7:45 pm
Tags: , ,

Eindelijk ben ik begonnen met mezelf te oriënteren op het gebied van keukens en badkamers. Ik heb het lang voor me uit weten te schuiven, maar nu zullen we toch eens moeten bedenken wat we willen in onze loft. Maar waar begin je? Je hebt een triljoen zaken die keukens en badkamers aan de man proberen te brengen. Als je op Google ‘keuken kopen’ intoetst, krijg je 444.000 hits. Hoe weet ik waar ik moet zijn? Hoe zie je door de keukenkastjes het grote keukengeheel? Welke zaak levert kwaliteit? Welke zaak levert een goede prijs-kwaliteits-verhouding? Kunnen we gewoon naar Ikea of valt zo’n keuken na een jaar uit elkaar? En dan: willen we strak, modern, landelijk, retro, naturel, kleurig…

Daarom heb ik het al die tijd voor me uit geschoven. Ik Weet Het Niet.

 

8 Responses to “Keukenhulp gezocht”

  1. Elsbeth 1 Says:

    Ikea heeft goede en mooie keukens en redelijk betaalbaar. ze hebben een aparte keukenbrochure met heel veel keuze (wordt steeds meer). Ikea heeft installatiebedrijven waar ze mee samenwerken, die niks anders doen dan Ikeakeukens installeren want je moet beslist niet zelf je keuken willlen installeren of door een beunhaas laten doen (zoals wij), er kan bij een keuken namelijk veel misgaan en daar moet je dan dagelijks voor boeten.

  2. Ren de Vree Says:

    Wij hebben goede ervaringen met Ikea-keukens, hoor, zelfs een halve Ikea-keuken meegenomen naar de Ardennen. En het grote voordeel: je kunt van tevoren precies uitrekenen wat alle onderdelen kosten.

  3. Kijkluis Says:

    Ja, dat is het vervelende van volwassen worden.
    Zolang je geen 20 bent, maken je beslissingen weinig uit; maar daarna ben je de rest van je leven bezig met beslissingen te nemen die je liever niet/of later zou willen nemen (of door iemand anders, bijv. je ouders)

  4. MA Says:

    Install the cupboards at a height of 1 meter ( from floor to work surface). Then a clever timmerman can make “plintladen “which are really handy. And get LOTS of drawers! Much easier than lots of shelves.

  5. Hilda Says:

    Je moet er nu toch echt aangeloven, haha! Stort je op alle brochures en sites, knip wat dingen uit en uiteindelijk merk je dat je toch steeds op dezelfde dingen uitkomt. In het begin duizelt het, maar er is licht aan het einde van de tunnel 😉 Hoop wel dat je het nu niet binnen week hoeft te beslissen……? Sterkte. Wellicht zo’n boek over NY lofts er op naslaan, voor ideetjes?
    xxx

  6. Jean Says:

    Na een stuk of 5 verbouwingen en enkele keukenaankopen verder kan ik je de volgende tips geven:
    1) koop geen keuken van de Ikea! De kwaliteit is echt niet best. Om je enkele voorbeelden te geven: porceleinen wasbakken hebben een extreem dun laagje glazuur waardoor je na enkele keren stevig gebruiken al krassen ziet. De verf springt erg makkelijk van de deurtjes. Het witte melaminelaagje laat erg makkelijk los als de planken eens wat vocht te verduren krijgen. Vóór Ikea spreekt dat je inderdaad al je deurtjes en plankjes kunt komen ruilen de eerste 5 jaar. Maar op een gegeven moment heb je het wel gehad met je keuken uit elkaar halen en weer naar de Ikea rijden.
    2) Als je van duurzaam houdt: koop een keuken van watervast multiplex.
    3) Op marktplaats vind je soms prachtige keukens die niet lang gebruikt zijn.

    Succes!

    Jean

  7. lisainluik Says:

    Dank jullie wel allemaal voor de tips. Blijkbaar leeft het, het onderwerp ‘keuken’! Ik heb me inmiddels al aardig ingelezen over het kopen van een keuken (o.a. op de site van de Consumentenbond, erg handig) en weet nu wel een beetje hoe & wat. Natuurlijk hangt ’t allemaal af van je budget. Ik zie in interieurtijdschriften de mooiste keukens voorbij komen, maar die zijn allemaal onbetaalbaar. Marktplaats, daar had ik nog niet aan gedacht. Maar wie komt de keuken dan installeren??
    Wat Hilda zegt, is waar. Ik kijk nu naar veel foto’s van keukens op internet en in bladen en ik merk dat ik een sterke voorkeur heb voor 1 bepaald soort keuken (en Benjamin is het gelukkig met mij eens). Mooi en modern en makkelijk in ’t onderhoud mét een kookeiland!

  8. Lijkt me een goeie keuze. Ik ben benieuwd! Het artikel van de Consumentenbond zou ik ook wel eens willen lezen. Of hebben ze ook zoiets over badkamers?


Geef een reactie

