Lisa in Luik

Emigreren naar België

Ontmoeting in het park 4 mei 2008

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 6:35 pm
Tags: , , ,

Gingen we in Amsterdam standaard naar het Vondelpark, hier gaan we naar Parc de la Bovarie. Ook prima met mooi weer, al ontbreekt er een terras.
We lagen lekker te liggen (Ben en ik), terwijl Evy en Mara druk in de weer waren met hun Barbies. Op een gegeven moment liepen Ben en de kids naar het water en bleef ik achter, op de handdoek in ’t zonnetje. Voor mijn neus, op het kiezelpad, ging er ineens een meisje met haar fiets onderuit. Er kwam geen ouder aangerend, dus schoten ik en nog wat mensen het meisje te hulp. Beetje water op de bloedende knie, deppen met een zakdoekje en er was een vriendelijke meneer met pleisters. Even later fietste het meisje wat wiebelig door en bleef ik praten met de man van de pleisters, samen met zijn vrouw. Het waren Amerikanen die Engelse les geven in Luik. De man was zowaar degene die de immersion (onderdompeling in de taal) heeft geïntroduceerd aan (basis)scholen in Luik! Toevallig begin ik morgen met mijn lessen aan Berlitz, ook een immersion-methode. We hadden dus genoeg te bespreken. Hij had volop tips, ook voor een carrière na Berlitz enzovoort. We hebben mailadressen uitgewisseld. Ook nog zo toevallig: hij heeft jarenlang in Den Haag gewoond, vlak bij waar ik ben opgegroeid en waar mijn ouders nog steeds wonen. Na deze ontmoeting stond ik echt even te kijken. Alwéér is de wereld zo klein!

 

One Response to “Ontmoeting in het park”

  1. Kijkluis Says:

    Dat is even geluk hebben zich, zeg.

    Ik sta elke morgen op met het idee: en vandaag loop ik -aan de andere kant van Wallonië- iemand tegen het lijf waardoor ik weet hoe het komt dat ik in Wallonië beland ben. Allee, er is mijn vrouw, maar toch denk ik dat er nog iets anders moet zijn.
    Ik wacht helaas al meer dan 20 jaar 🙂

    Goede 15 jaar geleden een interessante man ontmoet; maar plotseling overleden en vorig jaar weer een interessante ontmoeting met een man boordevol leuke plannen; maar hij is afhankelijk van Europese subsidies en door de politieke strubbelingen in België zitten zijn dossiers wat in het slop.

    Maar ik blijf hopen; de ene heeft geluk in het begin en de andere op het einde:-)

    En ik ben in elk geval blij voor jou.
    Succes!


Geef een reactie

