Lisa in Luik

Emigreren naar België

Zegt u maar juf Lisa 25 april 2008

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 7:56 pm
Tags: , , , ,

Joehoe! Mijn eerste les is *goddank* achter de rug! Het was pas om half vijf vanmiddag, dus ik had fijn de héle dag om zenuwachtig te zijn en mezelf voor te bereiden. Om half vijf zat ik in het klaslokaal, ik was er he-le-maal klaar voor. Belt de leerling af! Ik dacht, dit kán niet waar zijn, ik wil niet wéér een week wachten voor m’n testles! Gelukkig kon er een secretaresse invallen die wel voor leerling wilde spelen. Er zat iemand bij om te kijken hoe ik ’t deed, ik zag haar ijverig aantekeningen maken (help). Maar: achteraf kreeg ik te horen dat ik het ‘really great’ had gedaan. Mijn opluchting was groot, dat snap je wel. Ik ben dus nu écht juf : ) Maar eerst een weekje vrij (Koninginnedag!).

 

6 Responses to “Zegt u maar juf Lisa”

  1. Goed joh! Vond je het zelf ook leuk om te doen? Begin je na volgende week ECHT ECHT?

    Wanneer reis jij af naar Nederland? Ik denk ik woensdagochtend, dus mocht je willen carpoolen dan moet je het maar zeggen!.

  2. Kijkluis Says:

    Proficiat, blij dat er alsmaar meer Nederlanders/Vlamingen anderstaligen helpen om Nederlands te leren.
    Euh… wat Belgen grappig vinden:
    Hebben de Nederlanders eens een dagje vrij; wat doen ze dan?
    Wat ze het hele jaar al doen, namelijk kopen en verkopen op rommelmarkten die in elke stad/dorp worden georganiseerd.
    Of ben ik verkeerd ingelicht?

  3. Kijkluis Says:

    En misschien wel in Nederland terwijl er vandaag alweer een sportieve hoogdag was in Luik met de wielerwedstrijd Luik-Bastenalen-Luik.

  4. Kijkluis Says:

    foutje: Luik-Bastenaken-Luik

  5. Patricia Says:

    Hoi Lisa, wat leuk dat je zo actief blogt. Zo nu en dan neem ik hier een kijkje en dan valt er toch heel wat bij te lezen. Lerares Nederlands, wow da’s helemaal iets anders dan werken in de tijdschriftenhoek natuurlijk. Veel succes met al je werkzaamheden in Luik als lerares en natuurlijk met de bouw van jullie droompaleis!

    Groetjes
    Patricia de Ryck

  6. lisainluik Says:

    Hee Patricia, leuk dat je reageert! Ja, lerares Nederlands is inderdaad een heel ander verhaal, maar wel erg leuk!


Geef een reactie

