Lisa in Luik

Emigreren naar België

Luik is kampioen! 20 april 2008

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 10:34 pm
Tags: , , ,

Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar ik heb net vernomen dat Standard Liège landskampioen is geworden! Benjamin heeft ergens in een kroeg gekeken en ik kreeg net een sms’je met de tekst ‘Hihià à à à à’. Ik weet niet precies wat-ie bedoelt, maar ik neem aan dat-ie blij is ; ) Ik hoor buiten al een hoop lawaai, het wordt vanavond en vannacht gegarandeerd een gekkenhuis in de stad!

 

9 Responses to “Luik is kampioen!”

  1. Kijkluis Says:

    Proficiat voor Standard en over Tahamata: na zijn succes keerde hij terug naar Nederland en speelde vervolgens weer in België.
    Die laatste periode was geen succes meer en op tv toonden ze tijdens een van zijn laatste wedstrijden een grappige spandoek met daarop: “Sssssst Simon slaapt” 🙂

    De (Vlaamsgezinde) Belgische premier is een groot supporter van Standard, hopelijk is ie ook een beetje blij met zijn Waalse kampioen.

  2. Kijkluis Says:

    En om het verhaal af te ronden: ik vraag me af of iedereen in Luik zo enthousiast is.
    Nu heb je de indruk dat er maar 1 club bestaat in Luik; maar vroeger had je naast Standard ook nog Club Luik, Seraing en Tilleur in eerste klasse.
    Helaas allemaal vergane glorie.
    Ik denk dat enkel Club Luik nog bestaat (en het nu heel goed doet in 3de klasse).

  3. Jawel, in het kader van inburgering heb ik de wedstrijd wel gekeken! De overwinning wijt ik aan de opvallende kleur schoenen van de Dieumerci Mbokani die de twee winnende goals mocht schieten. Deze prachtige klompjes moesten toch ook geluk brengen!

  4. Geert L. Says:

    Ook proficiat aan Standard vanuit Aartselaar. Premier leterme zal heel erg blij zijn met de overwinning van zijn club.
    Hij had de immers belofte gemaakt om bij het kampioen spelen samen met de spelers in de douche te gaan….
    Weet er hier iemand soms als hij zijn belofte intussen heeft ingelost ?

    Wat zijn Vlaamsgezindheid betreft, dat is nog een nalatenschap van zijn minister/presidentschap van Vlaanderen, daarvoor moet je met regelmaat de Vlaamse trom slaan. Als Premier van België zal je hem wel uit een ander vaatje zien tappen.

  5. Kijkluis Says:

    @ Emily: Iemand met de mooie naam Dieumerci, kan niet anders dan scoren hé.

  6. Elsbeth M. Says:

    Grote kans dat ook RFC Liege in de derde klasse B kampioen gaat worden! Vriendjelief is fan, en ik heb dan ook zondag langs het veld gestaan en meegeschreeuwd. Seraing is met 2-0 verslagen 😉
    ‘T was een mooi feest zondag, leuk om mee te maken hoor! Maandagochtend, op weg naar het station, liepen nog steeds mensen gekleed in rood-wit juichend over straat. Gaaf om dat enthousiasme te zien…

  7. Kijkluis Says:

    @ Elsbeth: aha Seraing heeft dus ook nog en voetbalploeg.
    Succes met RFC Liege, de underdog in Luik.
    Doet mij een beetje denken aan Rotterdam waar ook 2 ploegen zich proberen/probeerden te handhaven tegenover Feyenoord; namelijk Sparta en Excelsior Rotterdam.

  8. lisainluik Says:

    Ik vrees dat ik niks van voetbal weet……..

  9. Kijkluis Says:

    Geen erg zullen sommige Vlamingen zeggen, terwijl ze “niet erg” bedoelen 🙂


Geef een reactie

