Lisa in Luik

Emigreren naar België

Lisa in Brussel 15 april 2008

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 8:17 pm
Tags: , , ,

Vandaag ben ik niet in Luik, maar in Brussel. Ik heb mijn eerste trainingsdag voor mijn nieuwe baan als lerares Nederlands bij Berlitz achter de rug. Vanochtend was ik al om 7 uur de deur uit om om 9 uur ter plekke te zijn. Het was een intensieve dag, maar erg leuk en interessant. Hoe geef je les volgens de Berlitz-methode? Onze cursusleidster is een klein, maar reuze pittig meiske vol energie. De groep cursisten is heel gemengd: een paar Vlamingen, een Duitse, een Française, een Amerikaan, een Ierse, een Engelse dame en ik. Voor bijna iedereen is lesgeven een heel nieuwe ervaring, dus dat levert bij lespogingen voor de groep grappige situaties op.
Ik blijf vanavond bij mijn schoonzus Rebecca in Brussel slapen. Scheelt een hoop reistijd (en reiskosten; ik ben en blijf een Hollander ; )). Ik ga me zo storten op mijn huiswerk! Morgen moet ik een ‘les’ geven aan mijn mede-cursisten volgens het stappenplan dat we vandaag hebben geleerd. Nog zeven dagen les en ik mag voor ’t echie.

 

4 Responses to “Lisa in Brussel”

  1. MA Says:

    This sounds ideal for you! I’m eager to hear all about the Berlitz method. Aren’t you lucky to be able to stay with Rebecca? See you soon.
    Ma

  2. Hilda Says:

    Succes juf!

  3. Kijkluis Says:

    Benieuwd hoe het zal meevallen. Ik geef ook wel eens (Vlaams-)Nederlands aan Franstaligen. Succes!

    De eerste les gaf ik zonder de minste voorbereiding, moest een zieke leerkracht vervangen en.. ik had er gewoon niet aan gedacht dat de Franstaligen naast de betekenis van een substantief ook wilden weten of het een de- of een het-woord was. 🙂

  4. lisainluik Says:

    Dankjulliewel allemaal.
    @ Kijkluis: wat ik nu wel geleerd heb, is dat voorbereiding erg erg belangrijk is : )


Geef een reactie

