Lisa in Luik

Emigreren naar België

On a commencé! 24 maart 2008

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 9:34 pm
Tags: , , ,

Zo’n twee weken geleden is dan eindelijk de bouw van ons droomhuis begonnen! Ik dacht dat het er nooit meer van zou komen, maar zie: wonderen zijn de wereld nog niet uit. Benjamin en ik gingen kijken en het was een echte chantier; bouwvakkers zaten relaxed te zitten aan een tafeltje, dronken een bakkie koffie en hadden keiharde muziek aan : ) 

Hier zie je hoe de etages vorm beginnen te krijgen en hoe de loft in tweeën wordt gesplitst. We krijgen overigens een heel nieuw dak:

loft-beneden.jpg

Hier zie je hoe het er van boven uitziet. Wij krijgen het achterste gedeelte, onze vrienden Laurence en Antoine het voorste deel:

loft-boven.jpg

Nog een maand of negen en ’t is af!

 

7 Responses to “On a commencé!”

  1. Michaël Says:

    De max!

    C’est comme mon hangar!
    Je viens d’avoir mon permis… Maintenant c’est la chasse au entrepreneurs!

    Allez, bon chantier!

  2. Ik, Ali Says:

    Heepoepelepee, ziet er inderdaad uit als een huis-in-spe! Goed zeg, blijf je de foto’s posten? Leuk om te zien! (ook leuk voor kuch later)

  3. Hilda Says:

    Gaaf! Als ik de foto’s zie, krijg ik ook al de kriebels…. lekker verbouwen! En ik sluit me volledig aan bij Alina: blijf foto’s posten van iedere vooruitgang, ik wil ook meekijken 🙂
    Succes
    x

  4. lisainluik Says:

    Michael, heb jij ook zo’n project gaande in Luik?
    Hilda en Alina, ik zal foto’s blijven plaatsen! Het gaat allemaal snel, Ben was vandaag nog even kijken en de etages zijn al af, nu zijn ze bezig met de trap die je van de voordeur naar boven brengt.

  5. Michaël Says:

    En effet!

    J’ai acheté une maison avec mon frère il y a 5 ans, avec un hangar à l’arrière. C’était à l’époque une fonderie de moules de cuivre. L’idée d’en faire un logement de type “loft” est en train de se concrétiser…
    j’espère commencer les travaux vers le mois de juin.

  6. lisainluik Says:

    Lachen, jij gaat hetzelfde doen dus! In welke buurt zit jullie maison?

  7. Michaël Says:

    Rue Reynier, quartier Saint Gilles. Et toi?


Geef een reactie

