Lisa in Luik

Emigreren naar België

Schijtzooi 21 februari 2008

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 5:34 pm
Tags: , , , , , , , , , ,

Afgelopen zondag waren Ben, ik en de kids naar Maastricht, waar mijn ouders in een hotel zaten. Het was supermooi weer en we hebben buiten rondgewandeld en op een terras op De Markt wat gegeten en gedronken. Maastricht vind ik een prachtige stad. Het is ongelooflijk hoe anders Luik is, op maar zo’n 30 kilometer afstand. Je stapt in Maastricht in de auto, rijdt richting Luik en langzaam maar zeker wordt de boel grijzer, grauwer en smeriger. Ik kan er nog niet aan wennen (tot Bens grote spijt). Mijn grootste ergernis blijft toch wel de hondenpoep. Vandaag weer bij Evy en Mara’s school in de straat, ik blééf vlaggetjes prikken. En op de grote Boulevard de la Sauvenière was het ook om de zoveel meter raak. Het is vies! Het is onhygiënisch! Het is asociaal! Snappen die hondeneigenaren dat dan niet? Stoort het hen niet als zij uitglijden in andermans hondendrol? Jij wilt een hond, ruim die smerige drol dan op! In Nederland willen ze nu hondeneigenaren op straat kunnen aanspreken en als die dan geen opruimzakje op zak heeft, krijgt-ie direct een bon. Heel goed. Ik zou zeggen: dat kan nog strenger. Iemand die zo’n drol niet opruimt, krijgt een waarschuwing. Na vijf waarschuwingen wordt de hond afgenomen. Dat zet pas zoden aan de dijk!

 

1 Responses to “Schijtzooi”

  1. anouk Says:

    in amsterdam was de hondepoep ergernis nr. 1. In het park kon je je kind niet losloten op het gras of het stond wel ergens in. En als ik iemand aansprak, kreeg ik standaard ‘ik betaal toch hondebelasting’. Ik betaal ook belasting, maar schijt toch ook niet op uw stoep!
    2001 verhuisd naar Wallonie: volgens mij in de 1ste week, verlaat ik m’n huis en loop naar de auto en………GVD!!!!!
    Ondertussen zijn we zelf 3 honden rijk, ben ik de enige hier die poepzakjes bij me heb als ik ga wandelen en prik ik ook vlaggetjes op hopen 🙂
    De weg van huis naar school is ermee bezaaid en ik heb de hoop opgegeven…


Plaats een reactie