Lisa in Luik

Emigreren naar België

Steples voor gevorderden 8 februari 2008

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 10:04 pm
Tags: , , ,

Vandaag moest ik met Evy naar de KNO-arts. Het ziekenhuis is niet zo heel ver weg en ik besloot dat we zouden gaan lopen. Het was tenslotte prachtig weer. Om bij het ziekenhuis te komen moet je alleen wél even de beroemde trappen op van de ‘Montagne de Bueren’. En da’s geen kattenpis! Met een hartslag van minstens 180 slagen per minuut en een bezweet hoofd kwam ik – eindelijk – boven aan. Zelfs Evy vond ‘t behoorlijk pittig en die is normaal niet te stoppen. Hier dan een plaatje van de trappen, krijgen jullie een beeld.

luik-trappen-kleiner.jpg

Bovenaan heb je een goed uitzicht over Liège. Jammer dat het uitzicht voor een groot deel wordt bepaald door een van de lelijkste gebouwen van heel Luik: het administratiekantoor (waar ik vele uren heb doorgebracht voor identiteitskaarten enz.). Wie dat gebouw ooit heeft ontworpen en wie de plannen vervolgens heeft goedgekeurd, die zouden ze per direct het land moeten uitsturen (de grens over naar Vlaanderen is dan al goed genoeg). Het ziet er als volgt uit:

uitzicht-escaliers-luik-klein.jpg

En Evy? Die heeft een bacterie in haar oor. De KNO-arts, een pittige no-nonsense dame, zei dat ze even Evy’s oor moest schoonmaken met een soort stofzuigertje, maar dat deed géén pijn hoor! Evy vindt naar de dokter gaan prachtig, al die aandacht en gefrummel aan haar. Maar nu zette ze het op ’t brullen. Dat stofzuigen was toch niet zo pijnloos als de dokter had voorspeld. Nu krijgt Evy tien dagen lang 3x per dag oordruppels. Daarna moeten we terugkomen. Zullen we dan de trap weer nemen of pakken we de bus?

 

5 Responses to “Steples voor gevorderden”

  1. Hilda Says:

    Jezus, wat een enorme trappen…, je zal maar je huis daar halverwege hebben. Geen abonnement meer op de sportschool nodig, da’s een plus. En die arme Evy, dat lijkt me geen pretje, ff je oor ‘stofzuigen’, kan me een voorstelling maken. Wens haar maar veel beterschap en hopenlijk blijft d’r oor stofvrij!!\
    xxx

  2. lisainluik Says:

    Ja joh, er wonen daar mensen langs die trappen! Lekker met verhuizen en je boodschappen sjouwen…. Met Evy gaat ’t alweer beter hoor, we druppelen braaf door.

  3. Ben Schattenberg Says:

    Aha, de Escalier de Bueren! Heimwee naar Luik, prachtstad en oerlelijke negorij tegelijk!

  4. ik ben er vandaag geweest zo erg is het ook weer niet hoor en nee ik ben gen body builder ik ben gewoon een kind

  5. Anoniem Says:

    Ga ze volgende week eens op lopen. lijkt me leuk. Ga ze wel eens op bij snowworld. Is ook pittig,


Geef een reactie

