Lisa in Luik

Emigreren naar België

In de auto 23 januari 2008

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 12:41 pm

Sinds ik in Luik woon, heb ik nog niet auto gereden. In Amsterdam deed ik ’t ook niet zo heel veel. Af en toe naar de supermarkt of naar mijn ouders in Den Haag. Beetje karren over de rechte, overzichtelijke straten van Nederland. Hier is ’t andere koek! Ik heb ’t al die tijd voor me uit kunnen schuiven, maar gisterochtend dwong Benjamin mij de kinderen met de auto naar school te rijden. Het begon al lekker op een volgepropt parkeerplaatsje waar we helemaal achterin in een onmogelijke hoek geparkeerd stonden. Ik moest achteruit een vreemde bocht maken en Het Lukte Niet! Gênante vertoning; Benjamin moest ’t overnemen. Vervolgens via smalle middeleeuwse straatjes proberen de snelweg op te komen, opgejaagd door politieauto’s met sirenes. In een kwartier tijd 18 keer de hellingproef doen, want ’t is hier niet zo plat als in Amsterdam. Oppassen bij wegen die op onmogelijke manieren op elkaar uitkomen. En dan bij school proberen te parkeren, samen met nog een paar honderd andere ouders.

Die bus is toch zo gek nog niet.

 

Geef een reactie

