Lisa in Luik

Emigreren naar België

Een lichtend voorbeeld 16 januari 2008

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 7:06 pm
Tags: , ,

Vanochtend om half 8 kreeg ik een sms van de moeder van Mara’s vriendinnetje Luna (Mara’s eerste echte vriendin! Al zegt ze zelf: ‘Luna is mijn vriend’). Of Mara ’s middags mee wilde, want Luna wilde met een paar vriendinnetjes gaan koken en bakken. Tuurlijk wilde Mara dat! Een gedenkwaardige dag: het is de eerste keer dat Mara bij een vriendinnetje gaat spelen. La vie sociale is begonnen. Ze mocht direct na school met Luna naar huis en ik zou haar samen met Evy rond half 5 komen halen.

Met Evy heb ik een echte ‘meidenmiddag’ beleefd. Evy’s haar is geknipt (en voor het eerst gewassen in zo’n kappersbak met het hoofd achterover. Dat vertrouwde ze eerst voor geen meter, maar na wat aansporingen wilde ze dan tóch plaatsnemen). Daarna samen wat gaan drinken. En vervolgens gaan ‘shoppen’. In de uitverkoop een rok en een shirtje gescoord die Evy aan wil naar de ‘disco’ (zie twee berichten hieronder).

Toen was het tijd om Mara te halen. Na een lange tocht met de bus (chauffeur was ons vergeten te vertellen waar we eruit moesten enzo) kwamen we aan bij het huis van Luna. Ik verwachtte een complete chaos aan te treffen, wat normaal zou zijn na een middagje kokkerellen met een zooitje peuters. Maar nee! Luna’s moeder is supermom. Uiterst ontspannen deed ze open. De keuken was spic en span, er was geen spoor te ontdekken van een kookmiddag met klein grut. De kinderen waren geschminkt. O ja, ze had natuurlijk al foto’s uitgeprint op velletjes papier, zodat wij ouders een indruk konden krijgen van de middag (alle kids glimlachend met een schortje voor en een bandeau om de haren). En als grand finale kregen we allemaal een bordje met homemade lekkernijen mee naar huis – chocoladetaart met frambozen, crêpes en ‘madeleines’, een soort koekjes.

Ik snap niks van dit soort moeders.

 

2 Responses to “Een lichtend voorbeeld”

  1. Hilda Says:

    Eng he? 😉 Wel lekker dat je zo’n heerlijke partij lekkers mee naar huis krijgt, dubbele pret! Wel een gedoe iedere keer met die bus lijkt me, of valt het mee?
    xx

  2. Diana Says:

    Ik snap ze ook niet hoor! Had al stress toen Lucas 1 jaar werd. Moest ie trakteren. Terwijl hij zelf steeds met de mooiste traktaties thuiskwam, moest ie zelf een doosje rozijnen en een nijntjes koekje uitdelen. Weliswaar met een strikje eromheen en een sticketje erop. Nou, op zoiets simpels heb ik mijn uiterste best gedaan, kun je nagaan.

    x Diana


Geef een reactie

