Lisa in Luik

Emigreren naar België

Beetje heimwee 13 januari 2008

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 12:10 am
Tags:

Vandaag heb ik een dip. Ik mis Nederland (Amsterdam) en dan vind ik ineens alles stom aan Luik. Dat was zich de afgelopen week al aan het opbouwen, gezien de stukjes die ik schreef. Ik zie even niks positiefs meer aan Luik. Ik vind de gebouwen lelijk en onverzorgd, de mensen irritant, de straten smerig, ik erger me aan de televisie waarop alles wordt nagesynchroniseerd en zou willen dat iedereen sowieso eens zou ophouden met dat Frans praten!!! Dat laatste is natuurlijk een erg onredelijke eis, dat snap ik zelf ook wel. Maar ik heb dan ook een onredelijke bui.
Benjamin is naar vrienden toe, maar ik had geen zin om mee te gaan. Ik heb lekker de hele avond naar Nederlandse tv zitten kijken: Het televisiemoment van het jaar. Goeie tv voor als je een aanval van heimwee hebt. Hoera voor de donorshow, hoera voor Hans Teeuwen!

 

2 Responses to “Beetje heimwee”

  1. Ik, Ali Says:

    Mais pauvre Lisa, keskesè dit nou weer?! Wat naar voor je.
    In Leiden is het al een paar dagen ook heel smerig en grauw en er zijn nog veel meer lelijke mensen dan in Luik. Helpt dat?

    Hans Teeuwen was idd goed. Hoewel het AD vandaag opent met ‘Meiden van Halal winnen prijs’. Dat lijkt me toch van niet. Potverdepotver. (http://www.ad.nl/cultuur/article1961273.ece?nscategory=topStoryA)
    Heb je Pauw en Witteman nog gezien, met de familie Van der Sloot? Modelgezin. Jammer van die rode wijn aan ’t eind:

    http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=5720&CFID=36300608&CFTOKEN=67010844

    Hou je taai, tis bijna lente en binnenkort komen we lekker langs voor een slempje en een karaokeetje.

    Dikke knuffel,
    Ali

  2. lisainluik Says:

    dank je voor je opbeurende woorden : )
    En natuurlijk hebben die meiden geen prijs gewonnen!!!!!! Hans Teeuwen verdient hier alle eer!!!!!!!! Het AD heeft er blijkbaar niks van begrepen.
    Ja, ik heb Pauw en Witteman zitten kijken op internet, haha, inderdaad dat glas wijn op ’t einde, Joran liet zich éven kennen. Maar is ie nou schuldig of niet, ik heb werkelijk geen idee….
    Tot binnenkort!


Geef een reactie

