Lisa in Luik

Emigreren naar België

Te streng? 3 december 2007

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 11:28 pm
Tags:

Evy heeft een vriendinnetje op school: Zazie. Ik ken ‘r niet goed, maar hoor wel ‘ns wat over haar. Ik heb haar ouders wel eens ontmoet, aardige mensen. Vandaag haalde ik de kinderen uit school, zoals elke dag. Evy en Zazie hadden net een woordenwisseling gehad of-weet-ik-wat en Evy was boos en verdrietig. Zazie moest daar erg om lachen, wat ik heel irritant vond, maargoed, zo doen meisjes van zes. We volgden de lachende Zazie naar het schoolplein en uiteindelijk vroeg ik – op vriendelijke toon! – of Zazie misschien kon stoppen met lachen. Wat deed het kind? Ze praatte me op pesttoon na! Een meissie van zes! Wat er precies gebeurde, weet ik niet meer, maar Zazie praatte mij nog een paar keer na op die treiterende manier. En toen ontplofte ik. Ik beende op haar af, ging op ooghoogte zitten en begon op boze toon een preek. Dat ik dit niet pikte, dat ik de moeder was van Evy en zij een meisje van zes, dat ze zo niet tegen mij mocht praten, enzovoort. Stoom kwam uit mijn oren. Inmiddels had een groepje kinderen zich om ons heen vergaard. Zazie leek zowaar heel even onder de indruk.

Achteraf vroeg ik mij af of ik misschien te streng ben geweest. Maar ik denk ’t niet. Een meisje dat zich zo gedraagt tegenover een volwassene die ze nauwelijks kent… Ik vind ’t niet kunnen. Wat jullie?

 

One Response to “Te streng?”

  1. Inge Says:

    Hoi Lieve Lisa!
    Ik ben weer in NL! Ben je een beetje je draai aan het vinden daar in Luik? Ik las dat je in Esta staat? Wat leuk!? Ik ben gister terug gekomen en met nog wel even wennen, hoor. Het gaat allemaal nog een beetje langs me heen. Leuk dat je me zo volgde op mijn weblog. Jij bent ook behoorlijk fanatiek met het bloggen he?
    Dikke kus Inge
    mijn nieuwe e-mail is ingevanderschee@gmail.com, kun je daar je tel nummer even naartoe mailen? ook als je geen nieuw nummer hebt, ik ben nl alle nummers die ik had, kwijt.
    xx


Geef een reactie

