Lisa in Luik

Emigreren naar België

Pieten & Pech 19 november 2007

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 7:48 pm
Tags: ,

Ik heb weer een weekendje Nederland achter de rug. Met Mara en Evy (Ben had ’t weekend geheel en al voor zichzelf alleen) ben ik naar mijn ouders in Den Haag geweest. Zaterdag was namelijk de intocht van Sinterklaas! Jawel! Mijn ouders wonen aan de Frederik Hendriklaan en daar komt de goedheiligman elk jaar met een hele optocht voorbij. Het was leuk! 400 Pieten waren erbij; op ouderwetse brandweerwagens, op de scooter, al flikflakkend. En natuurlijk was daar De Sint. Al ben ik 36, ik blijf het een mooi moment vinden : )

Mara en Piet (klik op foto voor groot beeld)
november-044.jpg

’s Avonds bleven we eten bij mijn ouders, met broer Bob, schoonzus Ellen en neefjes Tim & Max. Het was lang geleden dat we met z’n allen bij elkaar waren en het was erg gezellig! Daarna bleven Evy en Mara bij opa en oma en vertrok ik naar vrienden Harry en Alina in Leiden. Met hun vrienden Tim en Margreet een avondje getriviant, hoe heerlijk kneuterig is dat?

Zondagmiddag waren Evy, Mara en ik helemaal klaar om te vertrekken, terug naar ons nieuwe thuisland België. Alle tassen in de auto, de kinderen in hun stoeltjes, hebben we alles? ja!, zwaaien naar opa ‘daaaaaaaaaag!’ en toen… Toen startte de auto niet. Accu leeg!!! Evy en Mara hadden de leeslampjes achter in de auto laten branden en dat was mij niet opgevallen. Mijn ouders hadden wel een paar startkabels liggen, maar wisten niet hoe die werkten. Ik als Alpha natuurlijk ook niet. Uiteindelijk heb ik bij mensen in de buurt aangebeld en al snel had ik raak; een uiterst vriendelijke man die zelf een autozaak heeft (bingo!), had binnen vijf minuten het zaakje weer aan de praat. Al met al een uur vertraging opgelopen, maargoed. We konden vertrekken! Meneer uit de van Bleiswijkstraat: bedankt!!!!!!!

 

Geef een reactie

