Lisa in Luik

Emigreren naar België

Groot verdriet 7 september 2007

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 10:43 am

‘Stuur me er niet naartoehoehoehoe, mama!! Ik wil niet naar school! Ik heb er geen vrienden!!’, zo begon Evy de dag. Ze wilde zich niet aankleden, ze wilde thuisblijven. Uiteindelijk zaten we dan tóch op de fiets, maar Evy hield niet op met hartverscheurend huilen. En op het schoolplein werd het niet beter. Daar moest juf Dominique Evy van mij overnemen, die zich aan mij vastklampte. Ik moet zeggen, je gaat dan níet lekker naar huis. En Mara begint nu ook moeilijk te doen. Ze wil naar ‘de creche’, daarmee bedoelt ze haar ouwe vertrouwde creche in NL. Daar was ’t dan ook een stuk gezelliger en meer een ‘thuis’ (maar ’t was dan ook een stuk duurder, hahaha, voor deze school betaal je niks).

Moeilijk moeilijk. Evy was altijd zó makkelijk. Ze heeft nog nooit een traan gelaten als ze voor het eerst naar de creche moest, naar school, naar een naschoolse opvang…. Ik ben misschien ongeduldig, maar ik hoop dat ’t snel verbetert.

 

Geef een reactie

