Lisa in Luik

Emigreren naar België

Sloebers enzo 30 augustus 2007

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 4:50 pm

Ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat alle junkies, dorpsgekken en losers uit Luik de hele dag bij óns in de straat rondlopen. Dat komt omdat het het centrum is, maar ook omdat álle goedkope zaken in onze straat te vinden zijn. Wibra, Zeeman, tweedehands kledingwinkels en meer. Dat is een opluchting, want dat betekent dat Luik niet alleen maar uit losers bestaat. Je moet de niet-losers gewoon even zoeken.
Vanmiddag zaten Ben en ik op een terrasje in de Rue Saint-Paul. Helemaal leuk. Echt Luiks, vlak achter de kathedraal, smalle straatjes, leuke winkels om ons heen en heel veel Belgisch volk om te bekijken. En jawel: hier liepen volop normale mensen! (goed, wat is normaal…) Ik herkende er zelfs al een paar. Daar liep die jongen die me was opgevallen in de supermarkt, daar die vrouw die gisteravond ook in de kroeg zat. Het is net een dorp.
En weet je wat, daar op het terras, met een colaatje  in de hand en Ben aan mijn zij, voelde ik me er echt thuis. Het Is Hier Gezellig!

ps: We kunnen nu met z’n tweetjes in kroegen zitten en op terrasjes, omdat Evy en Mara een paar dagen weg zijn met tante Sarah. Vandaar. Morgen komen ze weer thuis.

 

5 Responses to “Sloebers enzo”

  1. Ik, Ali Says:

    Hee, wat fijn om te lezen dat je je er een beetje thuis gaat voelen. PS Heb je al een chansonkroeg ontdekt? x

  2. lisainluik Says:

    Ik heb van iemand een tip gekregen voor een chansonkroeg, dus als jij en Harry komen, gaan we daar naartoe, oké? (Wanneer komen jullie)

  3. Bob Says:

    Lisa, Ben, Mara en Evy,

    Fijn te horen dat jullie je thuis voelen. Ontdek maar veel leuke plekjes en dan komen we gauw een onafhankelijk onderzoekje doen.

    Groetjes,
    Bob

  4. jocelyn Says:

    nou dat klinkt wel gezellig inderdaad, ik ben benieuwd!

    maar wat dat tweejarig abonnement betreft…. oh oh oh dat je daar bent ingetrapt, twee jaar…je haaat sport! 😉

  5. Ik, Ali Says:

    Sjoeèt, een chansonkroeg!! Harry zit nu in Kroatie, een weekje, voor werk (jawel!). Als hij zaterdat terugkomt, zullen we dan een datum plannen? Heb echt zin om jullie weer te zien en kennis te maken met Luik! Heb je al visiteurs gehad?


Geef een reactie

