Lisa in Luik

Emigreren naar België

Het echte leven 30 augustus 2007

Filed under: Lisa's leven in Luik! — misssmokygaatstoppen @ 10:47 am

Het ‘echte’ leven is nog niet begonnen. Benjamin heeft nog vakantie en de kinderen ook. Aanstaande maandag komt daar verandering in. Ben begint met zijn nieuwe baan bij NRB en Evy en Mara gaan voor het eerst naar hun nieuwe school! En ik… eh… ik ben voor het eerst in mijn leven huisvrouw/thuisblijfmoeder. Val ik in een diep zwart gat als mijn gezin mij verlaat en ik niks te doen heb? Ik wil in ieder geval Luik gaan leren kennen. En ik zal ook op zoek moeten naar werk… (mocht iemand nog iets weten in Luik of anders in Maastricht, let me know!)

Vooral wat betreft Evy ben ik erg benieuwd hoe het zal gaan op haar nieuwe school. Ze ging in Amsterdam naar een knus Montessori-schooltje; de school waar ze nu heen zal gaan, is veel traditioneler. En ze zal Frans moeten spreken. En natuurlijk moet ze nieuwe vriendjes en vriendinnetjes maken. Geen José meer, Sophie, Cato, Massimo, Iris, Max… Straks komt ze met kindjes thuis met namen als Elodie, Véronique, Pierre, Jean-Michel… Maf hoor. Ze vindt ’t allemaal heel spannend. Tot nu toe heb ik niet het idee dat ze heel veel problemen heeft met de verhuizing. Ze heeft een paar keer een verdrietig moment gehad (‘Ik wil naar mijn echte huis! Ik wil naar mijn echte school! Ik heb hier geen vriendinnen!), maar ’t valt nog mee.

En Mara, die is pas twee (en tien maanden), die heeft geen idee. Die vindt ’t allemaal best!

 

One Response to “Het echte leven”

  1. timfreh Says:

    Ga maar eens naar de Zuidelijke Regio’s in Luik: Seraing, Sclessin, Ougrée enz. Fantastische industriewijken!

    Ik woon (wel als Nederlander) in Moresnet (Noord/Oostelijk van Verviers), en kom toch wel vaker in Luik vanwege mijn fascinatie over industrie, en dan met name in Wallonië (Ook Charleroi ect).

    Ik zou (zal?) nooit meer met een nederlandse huisvestingsplaats willen ruilen. Daarvoor is België gewoon te mooi…


Geef een reactie

